بازرگانی خسروی تنها وارد کننده رسمی محصولات هانتر در ایران

جستجو کردن

فروش انواع تجهیزات و محصولات هانتر به صورت تخصصی

تنظیم شیرهای هانتر

Default Avatar
حسین علی وردی
30 آبان 1402

 

مانند ماشین ها،موتورها و قایق ها،شیرها هم برای کارایی درست نیاز به تنظیم دوره ای دارند.تنظیم شیرهای هانتر با استفاده از کنترل جریان آسان است.بیایید بررسی کنیم.

شما میتوانید تنظیمات جزئی برای کمک به هانتر ICV،PGV و IBV خود انجام دهید،تا کارایی بیشتری داشته باشند.تنها با استفاده از ویژگی کنترل جریان که در بالای هر شیر وجود دارد.گاهی اوقات خاموش شدن شیرها بیش از حد انتظار طول میکشد.اگر چندین شیر به طور همزمان کار کنند،سیستم شما ممکن است آسیب ببیند.شایع ترین دلیل آهسته بسته شدن شیر،جریان آب از طریق آن است.

اگر یک منطقه آبیاری قطره ای کم جریان دارید،که به یک شیر بزرگتر متصل است،زمان بسته شدن بسیار طولانی تری را نسبت به منطقه اسپری با جریان بالا روی یک شیر با اندازه مشابه تجربه خواهید کرد.ما می توانیم از دکمه کنترل جریان برای جبران جریان کمتر با تنظیم کردن آن استفاده کنیم.به این ترتیب دیافراگم هنگام بسته شدن فاصله کمتری را برای طی کردن دارد.

از آنجایی که هر شیری کنترل جریان ندارد،باید شیر خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی را دارد یا خیر.ابتدا مطمئن شوید که شیر شما خاموش است؛سپس شروع به چرخاندن دستگیره کنترل جریان،در جهت عقربه های ساعت کنید تا دیافراگم کاملا بسته شود،سپس آن را یک ربع دور خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

شیر را با استفاده از نرم افزار Hydrawise یا Centralus یا ROAM Remote فعال کنید؛یا به صورت دستی در شیر با استفاده از پیچ تخلیه یا شیر برقی.در این مرحله،آبپاش ها ممکن است اصلا ظاهر نشوند یا ممکن است خیلی کم ظاهر شوند.

اکنون،پیچ کنترل جریان را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.تا زمانی که آبپاش ها کاملا ظاهر شوند و دیگر صدای محدودکننده تنظیم جریان را نشنوید.یا دیگر تغییری در الگوی اسپری نبینید.اکنون دریچه به درستی تنظیم شده است.

برای مناطق قطره ای که در آنها یک Hunter Eco-Indicator نصب شده،روند یکسان است.اگر Eco-Indicator ندارید،باید شیر را بر اساس صدای محدودیت جریان تنظیم کنید.در این حالت کافی است شیر را روشن کنید و پیچ کنترل جریان را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که دیگر محدودیت جریان را نشنوید.

هنگامی که کنترل جریان را تنظیم کردید،شیر را چند بار فعال کنید.این کار باعث می شود از عملکرد صحیح شیر مطمئن شوید.تا زمانی که تمام شیرهای هانتر در یک شبکه،بر اساس جریان عبوری از شیر،نه اندازه لوله،اندازه مناسبی دارند؛می توانید از ویژگی کنترل جریان در شیر خود برای انجام تنظیمات جزئی برای بهینه سازی سیستم آبیاری خود،استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تنظیم روزهای آبیاری کنترلر x core

تنظیم روزهای آبیاری کنترلر x core

تنظیم روزهای آبیاری کنترلر x
Default Avatar
behravan@ryann.click
14 شهریور 1402
تنظیم فاصله آبیاری کنترلر pro c

تنظیم فاصله آبیاری کنترلر pro c

تنظیم فاصله آبیاری کنترلر pro
Default Avatar
حسین علی وردی
02 آبان 1402

برنامه ریزی ایستگاههای مختلف در pro-c

نشانگر را به سمت زمان های اجرا بچرخانید.اینجا جایی است که ما مدت زمان اجرای هر ایستگاه
Default Avatar
حسین علی وردی
21 آبان 1402